وزیر آموزش‌وپرورش در اولین جلسه ستاد هماهنگی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی؛

رشته‌های جديد فنی و حرفه‌ای با دور نمای بازار كار تعريف شوند

وزیر آموزش‌وپرورش در اولین جلسه ستاد هماهنگی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی تاكيد كرد: رشته‌های جديد فنی و حرفه‌ای با دور نمای بازار كار تعريف شوند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری بابیان اینکه همه‌ساله رشته‌هایی حذف و رشته‌های جدیدی وارد بازار کار می‌شوند، اظهار کرد: در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هم باید با این دورنما به تعریف رشته‌های جديد بپردازيم.

وی گفت: طرح‌های کلان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با حضور همه ذی‌نفعان این آموزش‌ها تشکیل شود و تصمیم‌گیری شود.

نوری تصریح کرد: باید استعدادهای دانش آموزان شناسایی‌شده و بر این اساس وارد رشته‌های مختلف در دوره متوسطه دوم شوند. وی ادامه داد: برای انجام هر کاری باید مهارت داشت، اما تصور این‌که در هنرستان می‌توانیم مهارت ایجاد کنیم تصور غلطی است، مهارت‌آموزی و مهارت ورزي بايد از دوره كودكي آغاز شود و علاقه به يادگيري مهارت و ابزار در اين دوره بايد در كودكان شکل‌گرفته و ايجاد شود.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید سند چشم‌انداز داشته باشد، اظهار کرد: کودکان از دوره کودکی باید آموزش مهارت ببینند.

عضو کابینه دولت سیزدهم بابیان اینکه بازنگری در کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای برای اینکه کاربران بتوانند از آن راحت‌تر استفاده کنند، صورت گيرد، اظهار کرد: با گسترش محیط‌های یادگیری دانش آموزان تمایل بیشتری به یادگیری خواهند داشت.

سند تحول بنیادین